Az idei milánói design hétre a COS egy digitálisan megalkotott építészeti installációt mutat be, melyet a francia építésszel, Arthur Mamou-Manival együtt álmodott meg. A londoni székhelyű ruhamárka immáron nyolcadik éve jelentkezik különböző fantasztikus, designerekkel és építészekkel közös kollaborációkkal a Salone del Mobile kiállításon.
Mamou-Mani Conifera című installációja a design, a technológia jövőjét képzeli el egy éteri utazás formájában; a strukturális formákat kihasználva a látogatót a 16. századi Palazzo Isimbardi centrális udvarából a fenyőkkel szegélyezett kertbe vezeti. Az ösvény 3D nyomtatással létrehozott bio-műanyag modulokból épül fel, amelyet egy nyílt forrású, parametrikus design-t használó software segítségével készítenek el; vagyis egy algoritmus folyamattal, amely biztosítja a megfelelő struktúrát és optimalizálja az anyaghasználatot.
Ahogy a látogatók keresztül sétálnak az installáción, az alkotás szerkezete megváltozik – az udvarban megjelenő fa és bio-műanyag kompozit háló a kertbe érve fehér, kissé áttetsző bio-műanyaggá változik, ezzel digitális hidat képezve az ember alkotta- és a természet világa között.
„A COS tervezői csapatát nagyon inspirálja az, ahogyan Mamou-Mani munkája új lehetőségeket nyit a designban. A megújuló anyagok és technológiák átgondolt használata új, futurisztikus, mégis a tradicionális kézimunkához hasonló világot alakít ki. Az innováció mindig új inspirációt ad a mi munkánkhoz is, így nagy örömmel és büszkeséggel mutatjuk be ezt az előremutató projektet Milánóban”- mondta Karin Gustafsson, a COS kreatív igazgatója.
Arthur Mamou-Mani pedig így nyilatkozott az együttműködésről:
„A munkánk a design folyamatok holisztikus természetét és ebben is leginkább az építész szerepét vizsgálja. Remélem, hogy a nagyméretű, bioanyagokból készült 3D printek és a nyílt-forrású parametrikus eszköz kombinációja betekintést nyújt majd a jövőbe és megmutatja, hogy a digitális alkotásnak pozitív hatása lehet a világra.”
Az installációt a közönség április 9. és 14. között tudja megtekinteni a Palazzo Isimbardi historikus épületében (Corso Monforte 35, 20122 Milánó).
MAMOU-MANI
Arthur Mamou-Mani egy Londonban élő francia építész, a Mamou-Mani stúdió (újfajta, digitálisan tervezett és létrehozott designra specializálódott cég) igazgatója. 2017-ben megnyerte a RIBA Rising Star díját, 2016-ban pedig az American Architecture Prize Gold díját.
A Westminster egyetem oktatójaként Toby Burgessel elkészítette a WeWantToLearn.net platformot, amely abban segíti a diákokat, hogy megosszák az ötleteiket, és mely az elkészítse óta már 1.4 millió látogatót számlál. Ő a tulajdonosa a FabPub-nak is, amely egy digitális laboratórium, és a társírója a Silkworm 3D nyomtató pluginnak.
Mamou-Mani az École Nationale Supérieure d’Architecture de Paris Malaquais intézményében tanult, aztán a London Architectural Association-ben diplomázott 2008-ban. Az ezt követő években dolgozott az Atleier Jean Nouvel és Zaha Hadid Architechts stúdiókban is, majd 2011-ben megalapította a sajátját. Projektjei között jól ismert például a 2018-as Burning Man templom, a Galaxia, valamint a The Polibot robotjának megépítése is.
COS I Salone del Mobile
A COS 2012 óta mutat be izgalmas, egyedi és innovatív installációkat művészekkel, designerekkel és építészekkel együttműködve a milánói Salone del Mobile kiállításon. A korábbi kollaborációk mögött olyan nevek állnak, mint Gary Card, Bonsoir Paris, Nendo, Snarkitecture, Sou Fujimoto, és a Studio Swine, mely New Spring installációjával a COS 2017-ben megnyerte a Milano Design Award „Most Engaging Exhibition” díját, illetve melyet azóta 2019-ben a Shanghaiban is bemutattak.
2012 – A márka Gary Card set designerrel és illusztrátorral dolgozott együtt először. Itt egy pop up store-t hoztak létre, amely a COS márka identitására reflektált – egyszerű, de játékos, ötletes formát képzeltek el. Egy fakockát építettek, amely anyagveszteség nélkül úgy készült, akárcsak egy puzzle úgy, hogy minden olyan anyagrész, amelyet kivontak a formából egy másik részletbe illett bele. Egyszerre szolgált üzlethelyiségként, installációként és bútorként is.
2013 – A Bonsoir Design stúdióval közös kollaborációból szintén egy pop-up store született, amely egy moduláris, építhető formára fókuszált. Egy csillag forma volt a szerkezet alapja, amelyből fém és fa rudakat tűztek különböző irányban és formában, majd ezekre installálták az aktuális COS kollekció ruhadarabjait.
2014 – A japán Nendo design stúdióval közös együttműködés már nem a pop-up-store koncepciót követte – itt a klasszikus fehér ingekre szerették volna a figyelmet irányítani. A fehér ingek egy letisztult térben sorakoztak, majd amikor érintkeztek egy-egy, a térben elhelyezett fém kocka-kerettel, a fehér ingeket felváltotta egy-egy sötétebb szín, mintha csak a keretek érintése változtatná meg az árnyalatokat, színezné ki az ingeket.
2015 – Snarkitecture – A különböző hosszúságú, papírvékony textilcsíkokkal dekorált tér a COS márka DNS-ét tükrözi – a kollekciókban jelentkező letisztult, modern felületek és vonalak használatát. A Snarkitecture által létrehozott installáció egy intim, bensőséges teret hozott létre, amely segített a látogatóknak elvonulni a nagyváros zajától, és amely a márka 2015-ös tavasz/nyári kollekciójára reflektált.
2016 – Sou Fujimoto design stúdióval közös kollaboráció szintén egy installáció volt, egyfajta fény-erdőt hoztak létre, amely interakcióba lépett a látogatókkal.
2017 – Studio Swine – a brit design csapat egy multi-szenzorális installációt prezentált a COS-sal együttműködve. A hatalmas buborékokat fújó szobor az évszakok váltakozását és a japán cseresznyefa virágzáskor tartott fesztivált szimbolizálta.
2018 – Phillip K. Smith III – Open Sky című installációja a milánói eget tükrözte vissza, a minimalista alkotás egyfajta meditatív állapotot alakított ki a látogatókban.
Még nincsenek hozzászólások