Sok példát találunk szerte a világon a tradícionális kultúra kortárs designban való felbukkanására. A cél szinte mindig azonos: a helyi tradíciók és a nemzetközi trendek összehangolása, a régi újragondolása a tárgy alapvető karakterének tiszteletben tartása mellett.
Erre jó példa a svájci Stabelle szék is, mely az alpesi kultúrában már évszázadok óta – egészen a 16. századtól – a háztartás karakteres bútordarabja. A szék számos variációban létezik – sok esetben a háttámlát egyedi kézműves technikával, egyéni mintával készítették el. A tradíció szerint a széket úgy alakították ki, hogy megkönnyítse a nők számára az egyenesen ülést. A Stabelle pedig még ma is sok svájci család otthonának dísze, ahol a gyermekek már születésükkor kapnak egy egyedi szimbólumokkal ellátott kis széket.
Így nem véletlen, hogy az évszázadok óta meghatározó, az alpesi kultúrának részévé vált bútordarab ma is sok designert késztet a tárgy újragondolására, hogy a régi darab az új otthonnak is méltó része lehessen. 2013-ban a londoni Happen Projects kezdeményezésére 11 designer gondolta újra a Stabelle széket, hidat keresve a város és vidék, a tradíció és a kortárs között, mely számos érdekes megoldáshoz vezetett. A kedvencünk a Claire-Anne O’Brien által textil felhasználásával megalkotott szék, mely a bútortervezés és a Svájcban szintén tradíciónak számító kötés technikájának tökéletes ötvözete.
A szék nem rég Christoph Schindler és Margarita Salmerón Espinosa tervezőpárost is megihlette. Az általuk megalkotott Stabelle S/02 az eredeti svájci szék modern designnal felruházott, az ergonómiai követelményeknek megfelelően újragondolt és könnyen egymásra illeszthető 21. századi verziója.